Grand Prix Francji
Grand Prix Włoch
Grand Prix Belgii
Grand Prix Francji
Magny Cours
01 lipca 2021
Runda 4
Ściganie startuje za:
Trening
01.07.2021
19:30
Kwalifikacje
01.07.2021
20:30
Wyścig 1 (30 min.)
01.07.2021
20:50
Wyścig 2 (20 min.)
01.07.2021
21:30
FAQ
Na poniższej liście znajdują się pytania najczęściej zadawane przez użytkowników. Jeżeli po przeszukaniu poniższej listy nadal nie otrzymałeś odpowiedzi na swoje pytanie, skontakuj się z administracją ligi lub zadaj pytanie czacie ligowym (jeżeli jesteś zalogowanym użytkownikiem).

Do ścigania w PLS potrzebne jest założenie konta na naszej stronie internetowej oraz posiadanie gry, która jest platformą naszych rozgrywek, a zatem rFactora 2. Przydatna jest także obecność na naszym ligowym Discordzie (link do kanału na stronie głównej).

Nie, udział w lidze PLS nie jest obarczony żadnymi kosztami. Użytkownik musi jedynie posiadać oryginalną kopię gry rFactor 2 na platformie Steam.

W Pobieralni dostępny jest PLS AKTUALIZATOR. Zainstaluj go według wytycznych (pamiętaj, aby w czasie instalacji wskazać katalog główny rFactora!). Ten prosty program umożliwi Ci pobranie wszystkich wymaganych plików (mod, tory), do połączenia się z naszym serwerem dedykowanym! Informacje na temat serwera znajdziesz na stronie głównej.

Tak, aby brać udział w sesjach ligowych gracz zobowiązany jest do posiadania oryginalnej kopii gry rFactor 2 na platformie Steam.

W harmonogramie znajduje się trening, kwalifikacje i dwa wyścigi. Szczegóły na temat poszczególnych sesji znajdziesz na stronie głównej i w regulaminie.

Prekwalifikacje służą podziału stawki na dwa splity, ponieważ nie ma możliwości zmieszczenia wszystkich chętnych kierowców na jednym serwerze! Prekwalifikacje trwają do wtorku przed każdą rundą i polegają na uzyskaniu jak najlepszego czasu na serwerze ligowym.

Na podstawie kwalifikacji dzielimy stawkę na split 1 i 2. W obu splitach kierowcy ścigają się równolegle w tym samym dniu (na dwóch różnych serwerach). W regulaminie określone są zasady, na jakiej przyznawane są punkty za wyniki w obu splitach. Do splitu 1 awansuje 24 kierowców z najlepszymi czasami w kwalifikacjach.

Nie! Jeżeli w prekwalifikacjach weźmie udział mniej niż 32 kierowców, wszyscy ścigają się w splicie 1, a split 2 nie jest rozgrywany.

Każdy użytkownik może starać się o objęcie posady Szefa Zespołu (jeśli są wolne zespoły do przejęcia, stosowna informacja znajduje się w zakładce Zespoły). Jeżeli jego wniosek zostanie zaakceptowany, zostaje on Szefem i może skonfigurować swój własny zespół! Odpowiada zatem za ustalenie jego nazwy, loga, a także za przygotowanie malowania samochodów. Szef Zespołu zatrudnia w zespole kierowców, którzy będą go reprezentować w ramach danego sezonu. Szef Zespołu może być jednocześnie jednym z kierowców.

W Panelu Kierowcy uaktywniła Ci się zakładka Panel Szefa. Tam możesz edytować informację o swoim zespole oraz zatrudniać kierowców. Znajdziesz też tam ważne informacje na temat wytycznych do przygotowania malowania samochodów!

Zajrzyj do zakładki Zespoły i zobacz, w której ekipie są wolne miejsca. Skontaktuj się z Szefem wybranego przez Ciebie zespołu i dogadaj się w sprawie zatrudnienia! Masz również możliwość startu jako kierowca niezależny. W tym celu skontatuj się z dowolnym Adminem poprzez PW lub na ligowym Discordzie!

Jest to zawodnik, ktory chce startować w PLS na stałe, ale nie chce być związany z żadnym zespołem. Zgłaszając się do admina otrzymuje możliwość startów bolidem ligowym z przydzielonym własnym numerem startowym.

Jeśli chcesz startować w Splicie 1 (poprzez przejście przez prekwalifikacje), musisz mieć posadę w którymś zespole lub zgłosić się do strartów jako kierowca niezależny. Natomiast w splicie 2 możesz startować bez stałego miejsca w żadnym zespole (potrzebne jest tylko posiadanie konta na stronie).

Formularz wyboru numeru startowego znajduje się w zakładce "Panel kierowcy".

Lista numerów startowych znajduje się w panelu kierowcy w zakładce "Numery startowe". Panel kierowcy dostępny jest po zalogowaniu.

Nie, w lidze nie są realizowane egzaminy na licencję do jazdy. Administracja bierze pod uwagę udział kierowcy w sesjach, jego tempo i czy nie stwarza zagrożenia na torze. Jeśli jazda danego kierowcy nie wzbudza podejrzeń i nie stwarza zagrożenia, gracz ten otrzymuje pozwolenie na start.

Standardowo umożliwiamy korzystanie z kontroli trakcji, ABSu, automatycznej skrzyni biegów i sprzęgła. Dokładna lista dozwolonych pomocy w grze znajduje się w regulaminie ligowym w punkcie siódmym.

Nie, treningi w naszej lidze są nieobowiązkowe.

W każdym sezonie ustalana jest liczba wyścigów, których rezultaty nie są uwzględniane w klasyfikacji generalnej danego kierowcy. Pozwala to ograniczyć skutki nieobecności na wyścigu lub słabego wyniku.

Zostaniesz zawieszony na jedną rundę sezonu (nie będziesz mógł wziąć udziału w ściganiu). Potem Twoja liczba punktów karnych zostanie zredukowana o połowę. Szczegóły o karach znajdują się w regulaminie - punkt 6.

Kierowcy, którzy wzięli udział w ostatnio rozegranej rundzie mogą zamieścić w tej zakładce swoje wypowiedzi, w której ze swojej perspektywy zrelacjonują ściganie!

W tej sekcji publikowane są informacje na temat kar przyznanym poszczególnym kierowcom za incydenty, które miały miejsce podczas ścigania. Jako kierowca masz prawo zgłaszać skargi poprzez Formularz skarg dostępny na stronie głównej!

Oznacza to, że Skład Sędziowski zadecydował o nie przyznaniu kary za zgłoszony incydent.

Tak, administracja może wprowadzać zmiany w regulaminie. Kierowcy zostaną poinformowani o każdej zmianie w regulaminie ligowym.

Z życia ligi
Konrad Kisiel wybrał swój numer startowy (75) na obecny sezon
Kacper Mielczarek wybrał swój numer startowy (23) na obecny sezon
Patryk Roszak zaktualizował informacje o swoim zespole
Zespół Papor Jonasz Racing zatrudnił nowych kierowców
Maciej Miłosz odszedł z zespołu Papor Jonasz Racing Zero Sugar
Z zespołu Papor Jonasz Racing został zwolniony jeden z kierowców
Krzysztof Butkiewicz wybrał swój numer startowy (34) na obecny sezon
Zespół Papor Jonasz Racing Zero Sugar zatrudnił nowych kierowców
Krzysztof Gryciuk zaktualizował informacje o swoim zespole
Kacper Nizio zaktualizował informacje o swoim zespole
Krzysztof Gryciuk wybrał swój numer startowy (2) na obecny sezon
Do pobieralni ligowej dodany został nowy plik
Bartosz Ochman wybrał swój numer startowy (91) na obecny sezon
Daniel Sterniczuk zaktualizował informacje o swoim zespole
Daniel Sterniczuk zaktualizował informacje o swoim zespole
Zespół Miejsce na Twój zespół! zatrudnił nowych kierowców
Maciej Miłosz zaktualizował informacje o swoim zespole
Maciej Miłosz zaktualizował informacje o swoim zespole
Zespół Legendowcy zatrudnił nowych kierowców
Maciej Miłosz zaktualizował informacje o swoim zespole
Zespół Miejsce na Twój zespół! zatrudnił nowych kierowców
Jakub Kwiatkowski wybrał swój numer startowy (12) na obecny sezon
Zespół Kierowca niezależny zatrudnił nowych kierowców
Zespół Scuderia Comandante zatrudnił nowych kierowców
Zespół 1 Lap Down Cosworth NA zatrudnił nowych kierowców
1
Royal Blue Racing
126 pkt.
0 pkt.
2
Scuderia Comandante
125 pkt.
+1 pkt.
3
Downforce Engineering
124 pkt.
+1 pkt.
4
Royal Blue Racing
117 pkt.
+7 pkt.
5
Chrome Lizards
117 pkt.
+7 pkt.
6
FEEDER Sport Poland
115 pkt.
+2 pkt.
7
Papor Jonasz Racing
113 pkt.
+2 pkt.
8
Kierowca niezależny
107 pkt.
+6 pkt.
9
Downforce Engineering
106 pkt.
+1 pkt.
10
Pasieka Pszczela Wielokwiaty - Zespół
96 pkt.
+10 pkt.