Testy przedsezonowe 1
Testy przedsezonowe 2
Grand Prix Australii
Grand Prix San Marino
Grand Prix Turcji
Grand Prix Monako
Grand Prix Kanady
Grand Prix Wielkiej Brytanii
Grand Prix Niemiec
Grand Prix Węgier
Grand Prix Belgii
Grand Prix Włoch
Grand Prix Stanów Zjednoczonych
Grand Prix Japonii
Grand Prix Brazylii
Kanada
Grand Prix Kanady
Circuit Gilles Villeneuve
Runda 5
14 - 16 grudnia 2018
Trening
14.12.2018 - 20:00
Trening 2
15.12.2018 - 20:00
Kwalifikacje
16.12.2018 - 20:00
Wyścig (28 okr.)
16.12.2018 - 20:30
Wyścig 2 (17 okr.)
16.12.2018 - 21:10
Do wyścigu pozostało
Mapka toru
Prognoza pogody na sesję:
Autor: Mateusz 'Ziubson' Ziubiński
Data dodania: 18 listopada 2018 - 12:39
W skrócie co i jak...
Tytuł newsa
Szanowni kierowcy! Poniżej zamieszczam listę najważniejszych informacji dotyczących ścigania w Polskiej Lidze Simracingowej. Zachęcam bezwzględnie każdego kierowcę do zapoznania się z esencją długiego jak nasza lista startowa regulaminu! Równie gorąco zachęcam wszystkich posiadających jakiekolwiek pytania lub wątpliwości, do zadawania pytań w komentarzach do tego newsa! Na bieżąco będę starać się odpowiadać i wyjaśniać, co i jak! Podpisano, Komendant Ziubiński PLS lista pro tipów i informacji (w skrócie FAQ): - standardowy harmonogram weekendu wyścigowego: - trening I, piątek 20:00 (90 min); - trening II, sobota 20:00 (90 min); - kwalifikacje, niedziela 20:00 (20 min); - wyścig I (wyścig główny), niedziela 20:30 (125 km przeliczane na liczbę okrążeń); - wyścig II (sprint), niedziela 21:10 (75 km przeliczane na liczbę okrążeni). - aby zostać uwzględnionym w wynikach, należy zgłosić się do udziału w weekendzie Grand Prix na liście startowej; - treningi są sesjami nieobowiązkowymi, nie obowiązuje zakaz pisania na chacie w trakcie ich trwania; - w kwalifikacjach (do odwołania) można jeździć z dowolną ilością paliwa na pokładzie oraz korzystać z dowolnie wybranej mieszanki opon, dozwolone jest używanie przycisku ESC także poza aleją serwisową; - w wyścigach nie ma obowiązku odwiedzania alei serwisowej, nie trzeba skorzystać z obu rodzajów mieszanek opon na suchą nawierzchnie, dozwolone jest tankowanie bolidów; - w kwalifikacjach i wyścigu obowiązuje zakaz pisania na chacie; - kolejność startowa w sprincie określana jest na podstawie wyników wyścigu głównego, z odwróceniem kolejności startowej pierwszych 12 kierowców (zatem 12. kierowca na mecie wyścigu głównego startuje z pole position w sprincie); - za wygranie kwalifikacji oraz ustanowienie najszybszego okrążenia w wyścigu przyznawane jest po 1 punkcie do klasyfikacji generalnej za każde takie osiągnięcie; - punktacja za zdobyte miejsca w wyścigach przedstawiona jest w Regulaminie, w dziale 15. (Punktacja); - do klasyfikacji generalnej zespołów w każdym wyścigu uwzględniane są maksymalnie dwa najlepsze wyniki kierowców etatowych danego teamu; - w klasyfikacji generalnej pominięte zostanie 7 najgorszych zdobyczy punktowych danego kierowcy (zatem przy 13 Grand Prix, rozegrane zostanie 26 wyścigów, a 7 najgorszych wyników zostanie wykreślonych); - kierowca w trakcie jazdy musi w każdej chwili przynajmniej dwoma kołami pozostawać w obrębie toru. Tor wyznaczają linie ciągłe na krawędziach jezdni, przy czym za tor uznaje się także tarki i krawężniki; - kierowca, nie posiadający miejsca etatowego w którymś z zespołów, może wziąć udział w weekendzie wyścigowym zgłaszając chęć startu na liście startowej. Zostanie mu przydzielony samochód ligowy (PLS League Car) i numer startowy, z którego winien korzystać podczas jazdy; - kierowca może zostać niedopuszczony do startu w wyścigach, jeżeli jego zachowanie na torze budzi obawy u Administracji, a także jeśli nie uzyskał on w kwalifikacjach czasu lepszego niż 107% rezultatu zwycięzcy sesji (od GP San Marino limit zostanie ograniczony do 105%); - każdy kierowca etatowy ma możliwość korzystania z własnego malowania kasku. W Pobieralni dostępny jest szablon malowania (format .psd), do wykorzystania przy tworzeniu swojego projektu. Gotowe projekty w formacie .psd lub .dds należy przesyłać na adres polskaligasimracingowa@gmail.com z imieniem i nazwiskiem, oraz numerem startowym kierowcy; - w Lidzie wykorzystywany jest PLS Aktualizator (dostępny w Pobieralni) służący do aktualizowania gry przed poszczególnymi weekendami wyścigowymi. O pojawieniu się nowej aktualizacji Administracja informuje na stronie internetowej; - serwer dedykowany jest dostępny całodobowo dla wszystkich zarejestrowanych na stronie użytkowników; - na serwerze dedykowanym panują zmienne warunki pogodowe. Informacje na temat prognozy pogody na kolejne dni i szczegółowe dane na najbliższe godziny znajdują się w ostatniej zakładce ligowego Live Timingu; Aktualizacje (odpowiedzi na pytania z komentarzy): - w lidze nie funkcjonuje kodeks kar, przewinienia są oceniane każde w sposób indywidualny przez Administrację (Skład Sędziowski); - okrążenia kwalifikacyjne kierowców nie są sprawdzane pod kątem ścinania, o ile nie będzie podejrzeń, że kierowcy mogli w tym zakresie złamać regulamin;
Wyświetleń: 358
Komentarze
avatar Kozer
17 dni temu
@Michał Tukaj o, dzięki! ;D
avatar Tukan
17 dni temu
"[...] nie są sprawdzane [...]" - zatem jest sprzeczność z regulaminem. :D 13.3 Skład Sędziowski dogłębnie sprawdza okrążenie formujące oraz pierwsze okrążenie wyścigu w celu znalezienia ewentualnych przewinień niezgłoszonych przez kierowców. Sprawdzane jest również najszybsze okrążenie danego kierowcy w kwalifiakcjach w celu znalezienia ewentualnych ścięć toru. Zatem ten punkt do poprawy. ;)
avatar Kozer
28 dni temu
Co to ma na celu? Jako że w zeszłym sezonie w WSL jeszcze byłem bliżej tego adminowego grona, to tłumaczę: po latach ścigania się wiemy, że simracing to jedno, a życie w weekend to drugie. Zdarza się, że nie ma nas na wybranych GP, zdarza się że w natłoku wyścigów chcemy pewna niedzielę poświęcić na inny cel. Po to ta zasada - by móc pogodzić ligę z życiem, bo to często wielki problem. Sezon temu mieliśmy proporcje takie, jak podał Dąbro, teraz mamy dwa wyścigu w weekend, więc i liczbę możliwych nieobecności trzeba było adekwatnie zmienić. I jak zawsze - Ci najbardziej regularni będą po prostu mieli większy margines błędu. Grunt to jak najlepszą zabawa.
avatar Kozer
28 dni temu
Nie, pomijamy 7 najmniejszych zdobyczy, po prostu. 7 najmniejszych wartości w Twojej klasyfikacji zostanie wymazanych.
avatar Tukan
28 dni temu
Pytanko odnośnie pomijania 7. najgorszych zdobyczy punktowych. Załóżmy, że ktoś wygrał wszystkie sprinty, a we wszystkich wyścigach głównych był 3. Wtedy jak rozumiem zostanie pominięte 7 jego zdobyczy punktowych za wygrane w sprincie i nie ma rozdzielenia zdobyczy punktowej na sprint/wyścig. Jeśli tak to taka sugestia, że może bardziej sprawiedliwe byłoby pominięcie 3 najgorszych wyników z wyścigów głównych i 4 najgorszych rezultatów ze sprintu z racji innej punktacji obu rodzai wyścigów.
avatar Papito
W zeszłym sezonie WSL odpadały 4 wyścigi i wtedy nie przeszkadzało Ci to. Moim zdaniem to dobry przepis
Domyślny avatar
28 dni temu
- w klasyfikacji generalnej pominięte zostanie 7 najgorszych zdobyczy punktowych danego kierowcy (zatem przy 13 Grand Prix, rozegrane zostanie 26 wyścigów, a 7 najgorszych wyników zostanie wykreślonych); Aż 7- dla mnie to jest nieporozuminie. Odpowiedz Prościej było zmniejszyć kalendarz do 10 GP. I jeden najgorszy wynik skreślić.
avatar Kozer
28 dni temu
Jeden weekend to aż 2 wyścigi straty. W skali 13 weekendów nieobecność na 3-4 ma chyba sens :p
Domyślny avatar
28 dni temu
- w klasyfikacji generalnej pominięte zostanie 7 najgorszych zdobyczy punktowych danego kierowcy (zatem przy 13 Grand Prix, rozegrane zostanie 26 wyścigów, a 7 najgorszych wyników zostanie wykreślonych); Aż 7- dla mnie to jest nieporozuminie.
avatar Pieczyk
Panie Komendancie Ziubiński! Gdzie jest kodeks kar? Czy okrążenie kwalifikacyjne będą sprawdzane przez administracje?
Najbliższe sesje
Najbliższe sesje
Seria
Nazwa
Data
Status
Flaga
Kwalifikacje
16.12 - 20:00
Flaga
Wyścig
16.12 - 20:30
Flaga
Wyścig 2
16.12 - 21:10
Serwery
Serwery
Dane do serwerów dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników